vrijdag 30 januari 2015

30 januari 2015

Het is al weer even geleden dat ik een bericht heb geschreven. Soms zijn er andere dingen die mijn aandacht vragen, maar vandaag heb ik me weer helemaal uitgeleefd. Ik ben aan de gang gegaan met de Blendabilities Markers. Voor mij waren die helemaal nieuw en ik ben dan ook eerst maar eens wat gaan proberen. Het resultaat was erg leuk, dus ben ik er vanmorgen serieus mee aan de slag gegaan.

Graag wil ik jullie aan de hand van foto's laten zien hoe het werkt en wat je er mee kunt maken.

Blendabilities Markers zijn stiften gevuld met inkt op alcoholische basis. Ze worden verkocht per drie. In een pakje zit een kleur in de tinten: licht, medium en donker.


Zoals je op de foto kunt zien zitten er twee punten aan elke kant van de stift. Een kleine en een wat grotere punt. Ik gebruik de kleine punt.

Eerst stempel je de stempel, die je wilt gaan inkleuren, op wit papier


Daarna ga je de stempel, in dit geval dus de bloem, inkleuren. Je begint met de donkerste stift en kleurt alleen het randje. Je doet dit bij 4 blaadjes. Je zou misschien denken, waarom niet de hele bloem, dat werkt toch efficienter. De stiften zijn op alcohol basis en als je de hele bloem doet is de inkt zover gedroogd dat je deze niet meer kunt mengen met de lichtere kleuren. Vandaar dus maar 4 blaadjes.



Nu pak je de medium stift en ga je langs de rode rand met een kleine ronddraaiende beweging en ga daarbij dan ook een stukje over de vorige rand heen, zodat de kleur mooi verloopt.


Daarna pak je de lichtste kleur en vult het blaadje verder op. Ook hier gebruik je weer ronddraaiende bewegingen en neem je de vorige kleur weer mee.


Als je dit gedaan hebt, doe je de volgende vier blaadjes en zo verder tot de hele bloem is ingekleurd.

Nu moet natuurlijk het hart van de bloem nog. Ik heb er voor gekozen om deze geel te maken en het middelste stuk met de donkere stift, de rand daarom heen met de middelste stift en de buitenste rand met de lichtste stift. Ook nu ben ik elke keer met ronddraaiende bewegingen ook een stukje over de vorige kleur gegaan zodat het mooi door loopt.



Ik heb er voor gekozen om de bloem op een losstukje papier te stempelen en heb de bloem toen hij klaar was uitgeknipt. Op een witte kaart heb ik drie blaadjes gestempeld en de bloem daar met stampin dimensials op geplakt zodat de bloem iets boven de kaart komt te liggen. Vervolgens heb ik de kaart afgwerkt met een stempel die ik op een los strookje papier heb gestempeld. De randen van dit stukje papier heb ik bewerkt met dezelfde rode inkt als waarmee ik de stempel heb gezet. Dit heb ik vervolgens ook weer met stampin demensials op de kaart geplakt. En zie hier het resultaat.


Ik hoop dat jullie het leuk vonden om te zien hoe deze kaart gemaakt is. In de workshops van maart gaan we onder andere met deze stempel aan de slag en met de blendabilities markers.



Built for Free Using: My Stampin Blog

Geen opmerkingen:

Een reactie posten